ΑΛΗΘΗΣ ΛΟΓΟΣ
"... όποιος πιστεύει, χωρίς πρώτα να ελέγξει λογικά ένα δόγμα, είναι βέβαιο πως θα απατηθεί. Έχουμε πολλά σημερινά παραδείγματα άλογης πίστης: τους ζητιάνους ιερείς της Κυβέλης, τους μάγους που δίνουν προφητείες παρατηρώντας ουράνια φαινόμενα, τους λάτρεις του Μίθρα και του Σαβαδία και όσους βλέπουν φαντάσματα της Εκάτης ή κάποιας άλλης θεότητας θηλυκιάς ή αρσενικής. Ακριβώς όπως οι τσαρλατάνοι αυτών των λατρειών εκμεταλλεύονται την αφέλεια των εύπιστων και τους τραβούν από τη μύτη, έτσι γίνεται και με τους Χριστιανούς δασκάλους. Κάποιοι από αυτούς δεν θέλουν καν να διατυπώσουν ούτε να ακούσουν ένα επιχείρημα πάνω σ' αυτά που πιστεύουν, προτιμώντας τα 'πίστευε και μη ερεύνα' και 'η πίστη σου θα σε σώσει' και 'η σοφία αυτού του κόσμου είναι κακό πράγμα, ενώ το νά 'σαι απλοϊκός είναι καλό'..."
Στο ίδιο βιβλίο βλέπουμε οτι τον καιρό εκείνο κυκλοφορούσαν κάποιες άλλες δοξασίες σχετικά με τον Χριστό. Ο Κέλσος , χρησιμοποιώντας ένα υποθετικό πρόσωπο, Ιουδαίο, παρουσιάζει τα Ιουδαϊκά επιχειρήματα κατά του Χριστιανισμού. Λέει λοιπόν ο υποτιθέμενος Ιουδαίος:
"Η γέννηση του Ιησού από μια παρθένο είναι δική του επινόηση, για να συγκαλύψει την δική του καταγωγή. Γεννήθηκε σε ένα χωριό της Ιουδαίας από μια ντόπια άπορη χειρώνακτα που ο άντρας της, ένας μαραγκός, την έδιωξε από το σπίτι σαν έμαθε οτι τον απατούσε μ' ένα στρατιώτη που τον έλεγαν Πάνθηρα. Και διωγμένη και ταπεινωμένη περιπλανήθηκε και γέννησε κρυφά. Ο ίδιος επειδή ήταν φτωχός, πήγε να δουλέψει εργάτης στην Αίγυπτο, όπου έμαθε μερικά από τα τεχνάσματα για τα οποία περηφανεύονται οι Αιγύπτιοι και με τη βοήθεια αυτών των τεχνασμάτων, όταν ξαναγύρισε ανακύρηξε τον εαυτό του Θεό."
Ανάμεσα στα πολλά και άκρως ενδιαφέροντα που λέει ο Κέλσος αναφέρεται εκτενώς και στην Ελληνική άποψη για το Χριστιανικό δόγμα. Ας παραθέσω και από αυτή την άποψη ένα δείγμα:
"Εκθέτοντας τώρα την προσωπική μου άποψη, έχω να πω οτι ο καυγάς μεταξύ Ιουδαίων και Χριστιανών είναι εντελώς βλακώδης. Όλη αυτή η φασαρία για το τι υπήρξε ο Χριστός, είναι περί όνου σκιάς. Πραγματικά τίποτα το σημαντικό δεν βρίσκει κανείς στη διαμάχη Ιουδαίων και Χριστιανών: και τα δυο μέρη πιστεύουν σε θείες προφητείες, οτι θα έρθει να ζήσει ανάμεσα στους ανθρώπους ένας σωτήρας. Η διαφωνία τους βρίσκεται στο αν έχει ήδη έρθει ή όχι... Ούτε αυτόί ούτε εγώ ούτε κανένας άλλος δεν θα ήταν πρόθυμος να εγκαταλείψει την ιδέα της τιμωρίας των αδίκων και της ανταμοιβής των δικαίων. Ετούτοι όμως, επινοώντας κάθε λογής φόβητρα προσελκύουν κόσμο στις γραμμές τους τρομοκρατώντας τον με την ιδέα της θείας τιμωρίας... Και κάθε έξυπνο άνθρωπο τον απομακρύνουν απ' την διδασκαλία της πίστης τους, ενώ καλοδέχονται τους ανόητους και τους δουλοπρεπείς..."
Ας είναι ο λόγος αυτός του Κέλσου Α-ληθής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου