Σάββατο, 14 Απριλίου 2007

Μισαλλόδοξα Μηνύματα κατά την τελετή της Αναστάσεως στο Μοναστήρι του Μπάλα

Τα δυο παρακάτω άρθρα προέρχονται από το Patranews και θυμίζουν οτι η μισαλλοδοξία και το πάθος της εξουσίας δεν έπαψαν να βρίσκουν καταφύγιο στους κόλπους της Εκκλησίας. Πώς θα μπορούσαν άλλωστε; Η Εκκλησία ανέκαθεν ήταν και παραμένει ένας μηχανισμός εξουσίας και η μισαλλοδοξία είναι ένα από τα γρανάζια αυτού του μηχανισμού:


ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΚΑΙ... ΑΦΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟ ΜΠΑΛΑ
09/04/2007 02:29:59

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο λόγος του ιερέα αμαύρωσε την τελετή της Αναστάσεως στο Μοναστήρι του Μπάλα. Χαρακτήρισε τους Καθολικούς "αιρετικούς" που θα μείνουν στο "πένθος", ενώ τα έβαλε και με τον Πατριάρχη. Αποδοκιμασίες και μαζική αποχώρηση.
Ένα περιστατικό το οποίο πιθανότατα δεν θα περάσει απαρατήρητο από την Ι.Μ. Πατρών έλαβε χώρα στο Μοναστήρι του Μπάλα, λίγο μετά την τελετή της Αναστάσεως, με πρωταγωνιστή τον εφημέριο και τους αγανακτισμένους πιστούς που τον αποδοκίμασαν έντονα και αποχώρησαν από τον Ιερό Ναό. Όλα αυτά εξαιτίας ενός ‘χειμαρρώδους’ λόγου του ιερέα για το νόημα της αναστάσεως, που περιελάμβανε πυρά εναντίον ετεροδόξων.
"Ας αφήσουμε τα πένθη για τους αιρετικούς: τους Καθολικούς, τους προτεστάντες, τους Ευαγγελιστές, τους Ιεχωβάδες...." αναφέρει κάποια στιγμή ο ιερέας και, παρά την διαφαινόμενη δυσαρέσκεια συνέχισε σε ακόμη πιο οξείς τόνους
"Ενώ λοιπόν πρόκειται για αιρετικούς, τολμάει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και δέχεται τον Πάπα στο Πατριαρχείο. Αυτό θα πρέπει να το εξετάσουμε...", λέει ο ιερέας και αμέσως ακούγεται η πρώτη έντονη αποδοκιμασία από Ρωμαιοκαθολικό, που βρισκόταν στην Εκκλησία προφανώς για να γιορτάσει μαζί με συγγενείς του.
"Εγώ που είμαι Ρωμαιοκαθολικός να φύγω;", φωνάζει εμφανώς εκνευρισμένος, για να πάρει την πληρωμένη απάντηση του ιερέα: "Κακώς βρίσκεστε εδώ οι καθολικοί. Να σηκωθείτε και να φύγετε!", αφήνοντας εμβρόντητο το πλήθος.
Αμέσως οι αποδοκιμασίες γενικεύτηκαν, με την λέξη "ντροπή" να ακούγεται ουκ ολίγες φορές, έστω κι αν ορισμένοι πιστοί απαντούσαν με το "άξιος!". Την σκυτάλη στην συνέχεια πήραν οι μοναχές, οι οποίες υποστήριξαν τον ιερέα τους. "Είμαστε Ορθόδοξοι!", φώναζαν και συνέχιζαν την αντιπαράθεση, την ίδια στιγμή που λίγο πριν ξεκινήσει η Θεία Λειτουργία που ακολουθεί την Τελετή της Αναστάσεως, ο μισός και πλέον Ναός είχε ήδη αδειάσει, με τις αποδοκιμασίες να συνεχίζονται και στον προαύλιο χώρο.
Πάντως, οι περισσότεροι από τους παρεβρισκομένους χαρακτήρισαν μισαλλόδοξη την γλώσσα που χρησιμοποίησε ο συγκεκριμένος ιερέας, σε μια εποχή μάλιστα κατά την οποία οι δυο Εκκλησίες βρίσκονται σε στάδιο επαναπροσέγγισης και, συμπτωματικά, σε μια χρονιά κατά την οποία ημερολογιακά το Πάσχα συνέπεσε. Το σίγουρο είναι ότι η Ανάσταση αυτή την φορά δεν αμαυρώθηκε από τις κροτίδες.


Το ευχάριστο είναι οτι το "ποίμνιο" έδειξε, αποδοκιμάζοντας και αποχωρώντας, οτι δεν διατίθεται να δεχτεί άκριτα τα μισαλλόδοξα μηνύματα του ιερέα. Και ίσως, θα μπορούσα να πω, τέτοια επεισόδια μπορούν να είναι χρήσιμα, για την αφύπνιση του "ποιμνίου". Σύμφωνα με το άρθρο, υποστήριξη προς τον εν λόγω ιερέα υπήρξε κυρίως από τις μοναχές.

Στο επόμενο άρθρο δίνεται το όνομα του ιερέα και κάποιες λεπτομέρειες, που αφορούν την υποψηφιότητά του στη θέση του Μητροπολίτη και τις πιθανές δυσαρέσκειες...


ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΠΥΡΙΝΟ ΛΟΓΟ"
09/04/2007 01:25:18

Κατακρίνει ο εκκλησιαστικός κόσμος την συμπεριφορά του Αρχιμανδρίτη Κύριλλου Κωστόπουλου, ο οποίος στον λόγο του στον Αγιο Νικόλαο Μπάλα την Ανάσταση καταφέρθηκε εναντίον των Καθολικών. Εξετάζει το θέμα η Ιερά Μητρόπολη. Κανένα σχόλιο από το μοναστήρι.
Δυσαρέσκεια σε εκκλησιαστικούς κύκλους προκαλεί η οξεία τοποθέτηση του π. Κύριλλου Κωστόπουλου, και η ένταση που δημιούργησε, κατά την διάρκεια κηρύγματός του στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Μπάλα αμέσως μετά την τελετή της Αναστάσεως, που συνοδεύτηκε από φραστικά επεισόδια με Ρωμαιοκαθολικό και αποδοκιμασίες ακόμη και από Ορθοδόξους.
Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο υψηλά ιστάμενου και γνωστού Αρχιμανδρίτη, ο οποίος τόνισε ότι “το Πάσχα είναι ημέρα Αγάπης” ενώ ιερείς σχολίασαν πως “είναι και οι αιρέσεις ένα θέμα, αλλά δεν θα έπρεπε να σχολιαστούν τέτοια ημέρα”.
Πάντως το θέμα δεν είχε φτάσει επισήμως στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών, τέθηκε όμως υπόψη του εκπροσώπου Τύπου π. Νικολάου Σκιαδαρέση, ο οποίος και επρόκειτο να το μεταφέρει στον Μητροπολίτη Χρυσόστομο προκειμένου να διερευνηθεί εάν επρόκειτο να υπάρξει επίσημη απάντηση.
Υπενθυμίζεται ότι ο Κύριλλος Κωστόπουλος ήταν ένας εκ των πέντε προερχομένων από την Πάτρα υποψηφίων για την διαδοχή του Μητροπολίτη Νικοδήμου το 2005 (οι υπόλοιποι ήταν οι Χρύσανθος Στελλάτος, Γερβάσιος Χριστοδουλόπουλος, Συμεών Χατζής και Ιερόθεος Ζαχαρής). Είναι χαρακτηριστικό πως είναι ο μοναδικός που εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για την επιλογή του τότε Αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου κ. Χρυσοστόμου για το αξίωμα του Μητροπολίτη, ενώ ήρθε σε ευθεία ρήξη με εκπροσώπους των ΜΜΕ που κάλυπταν το εκκλησιαστικό ρεπορτάζ εκείνη την εποχή επειδή “προώθησαν λύση από την Αθήνα” (!). Έτσι, είναι φυσιολογικό οι περισσότεροι από τους εκπροσώπους της τοπικής Εκκλησίας να κρατούν τις αποστάσεις τους, έστω κι αν η Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Μπάλα όχι μόνο δεν τοποθετήθηκε αλλά κατά την διάρκεια του επεισοδίου επικρότησε την στάση του Αρχιμανδρίτη.

7 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αυτό το ζήτημα με τους πύρινους λόγους είναι πολύ παλιό. Έχει συμβεί δυστυχώς πολλές φορές και το μόνο που πετυχαίνουν είναι ή να διχάσουν το ποίμνιό τους (αυτό μου αρέσει ξέρεις) ή να φανατίσουν ακόμα περισσότερο ημιμαθείς. ΚΙ εγώ τα ακούω μερικές φορές (όταν για επαγγελματικούς λόγους είμαι σε εκκλησίες).

Ερινύα είπε...

Το αισιόδοξο μήνυμα στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι οτι μεγάλο μέρος του ποιμνίου αποχώρησε αποδοκιμάζοντας. Καλά γίνεται έτσι και διώχνουν οι ίδιοι τον κόσμο από την εκκλησία. Ώρα να αρχίσουν να ξυπνούν τα πρόβατα!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Και πόσο συμφωνώ μαζί σου. ΟΙ άλλοι όμως που έμειναν; Θα περιμένουμε να ξυπνήσουν ή τους χάσαμε ήδη;

s.frang είπε...

Εγώ θα έλεγα ότι μπορούν να φαγωθούν όσο θέλουν, μεταξύ τους, με τους καθολικούς και τους ιεχωβάδες και αυτοί με τους προτεστάντες και τούμπαλιν. Έτσι κι αλλιώς, τους έχω υποβιβάσει στις στρατιές των αιρετικών και τους έχω αφορίσει, ας τα βρουν μεταξύ τους τώρα, ποιος είναι περισσότερο ή λιγότερο αιρετικός!

Αυτό που επιθυμώ εγώ να επιτευχθεί είναι να μην παρεμβαίνουν στην κοινωνία και να μην διαβιούν ανεπάγγελτοι και αναπασχόλητοι σε βάρος μας...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Κι εγώ πώς μπορώ να συμφωνήσω με το τελευταίο σχόλιο;

Ερινύα είπε...

sfrang εγώ θα έλεγα οτι, εκτός από το ζητούμενο που έθεσες και αφορά, απ' ότι καταλαβαίνω, τα ιερατεία, το κυρίως ζητούμενο είναι το ξύπνημα των ανθρώπων-πολιτών. Αν οι άνθρωποι στην πλειοψηφία τους αποστρέψουν το πρόσωπό τους και πάψουν να τροφοδοτούν όλους τους ψευδοπροφήτες, που τους κρατούν δέσμιους με υποσχέσεις και φοβέρες, θα δούμε τη συρρίκνωση όλων των ιερατείων, θρησκευτικών ή μη-θρησκευτικών, που συντελούν στην χειραγώγηση και υποβάθμιση της κοινωνίας (θα μπορούσε όμως να δούμε - ίσως ήδη βλέπουμε - την επαναφορά ενός μεσαίωνα, με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα).
Αυτό το ζητούμενο μπορεί να είναι τελικά ένα απραγματοποίητο "ιδεώδες", αν λάβουμε υπ' όψη τα δεδομένα της ιστορίας.
Ίσως πάλι, αυτός ο στόχος απλά να προσεγγίζεται μέσα από μια μακρά πορεία με παλινδρομήσεις και εξάρσεις, "μεσαίωνες" και "αναγεννήσεις".

Ερινύα είπε...

Δείμο, οι άλλοι στους οποίους αναφέρεσαι μάλλον έχουν "χαθεί". Είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο, από όσα έχω καταλάβει, να ξεφύγουν. Έχουν διαγράψει κάθε αμφισβήτηση από το μυαλό τους και δεν προτίθενται να ανατρέψουν όλη την προηγούμενη ζωή τους, που καθορίστηκε από τα "πιστεύω", τις ιδεοληψίες και τις μισαλλοδοξίες τους. Όταν μια ασθένεια γίνει χρόνια, χωρίς αναλαμπές υγείας, τα πράγματα βαίνουν δυσοίωνα για τον ασθενή.