Κυριακή, 6 Μαΐου 2007

Αμερική: Εκκλησία και Σκάνδαλα Παιδεραστίας (συνέχεια)

Στο Βήμα της Κυριακής σήμερα διαβάζουμε νέο άρθρο, που αφορά την ίδια υπόθεση των σκανδάλων παιδεραστίας, τα οποία ταλανίζουν εδώ και αρκετό καιρό απ' ότι φαίνεται την Αρχιεπισκοπή Αμερικής.

Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Δημήτριος προσπαθεί να περιοριστεί ο αρνητικός αντίκτυπος για την Ορθόδοξη Εκκλησία ενώ έχει καταβάλει αποζημιώσεις 8,3 εκατ. δολαρίων για παλαιότερες ιστορίες που τώρα βγαίνουν στο φως

Νέες υποθέσεις παιδεραστίας στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής

Δύο άνδρες κατέθεσαν μήνυση εναντίον ιερέα για σεξουαλική κακοποίηση που συνέβη στις αρχές της δεκαετίας του '80


Β. ΝΕΔΟΣ


Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Δημήτριος βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να διαχειριστεί δύσκολες υποθέσεις που συνέβησαν προτού αναλάβει ο ίδιος τα ηνία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής. Επάνω, η πρώτη σελίδα της μήνυσης που κατέθεσαν δύο άνδρες από το Τέξας εναντίον του ιερέα της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αγίας Τριάδας στο Ντάλας


Στο τέλος του 2005 μια ηλικιωμένη Αμερικανίδα ζήτησε από τον γιο της να βαπτίσει το εγγόνι της στην ορθόδοξη εκκλησία του Ντάλας. Ο 35χρονος πατέρας αρχικά αρνήθηκε να βαπτίσει το παιδί του, στη συνέχεια ξέσπασε σε λυγμούς μπροστά στη μητέρα του και τελικά της εξομολογήθηκε λεπτομερώς την πιο σκοτεινή πτυχή της παιδικής ηλικίας του. Το 1983, σε ηλικία 13 ετών, είχε πέσει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης από τον ιερέα του ορθόδοξου ναού της Αγίας Τριάδας στο Ντάλας. Πριν από περίπου δέκα ημέρες η υπόθεση αυτή έφτασε στη Δικαιοσύνη, όταν ο τριανταπεντάχρονος και ακόμη ένας άνδρας ο οποίος στις αρχές της δεκαετίας του 1980 είχε κακοποιηθεί από τον ίδιο ιερέα, κατέθεσαν μήνυση εις βάρος του στα δικαστήρια του Τέξας. Οι δύο νέες υποθέσεις (οι μηνύσεις κατατέθηκαν στις 27 Απριλίου) εντείνουν ακόμη περισσότερο την πίεση στην Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής.

Ασφυκτική η πίεση στην Εκκλησία

Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Δημήτριος τα τελευταία τρία χρόνια έχει καταβάλει, είτε μέσω εξωδικαστικών διακανονισμών είτε έπειτα από προσφυγές στα δικαστήρια, αποζημιώσεις ύψους 8,3 εκατ. δολαρίων για τις υποθέσεις παιδεραστίας και σεξουαλικής παρενόχλησης από ορθόδοξους ιερείς την εποχή της αρχιερατείας Ιακώβου. Ο κ. Δημήτριος καλείται σήμερα να χειριστεί δυσάρεστες υποθέσεις, που εκτυλίχθηκαν πριν από μία 20ετία, όταν ο ίδιος δεν ήταν ακόμη Αρχιεπίσκοπος. Στον γηραιό σήμερα ιερέα, πρωταγωνιστή του σκανδάλου, έχει απαγορευθεί να ιερουργεί και ο κ. Δημήτριος καταβάλλει προσπάθειες για να περιοριστεί ο αρνητικός αντίκτυπος των υποθέσεων εντός και εκτός του ελληνορθόδοξου ποιμνίου της γεωγραφικά αχανούς Αρχιεπισκοπής. Ωστόσο η πίεση είναι ασφυκτική καθώς οι δύο νέες υποθέσεις έρχονται στο προσκήνιο σε μία στιγμή κατά την οποία η Αρχιεπισκοπή Αμερικής αντιμετωπίζει το φάσμα της οικονομικής δυσπραγίας καθώς έχει ήδη δαπανήσει πολλά χρήματα για τις αμαρτίες του παρελθόντος ενώ δεν είναι ακόμη γνωστές ακόμη όλες οι παράμετροι της πολύκροτης υπόθεσης και κάθε ημέρα που περνά προστίθενται νέα στοιχεία.

Ο «πνευματικός πατέρας» ήταν τέρας

Η εκκλησία Αγία Τριάδα στο Ντάλας (υπάγεται στη Μητρόπολη του Ντένβερ) στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ήταν ένας μικρός ενοριακός ναός ο οποίος μετρούσε ήδη σχεδόν 70 χρόνια. Στην ενορία του υπάγονται περίπου οι μισοί από τους 5.000 ορθοδόξους της ευρύτερης περιοχής του Ντάλας. Ο κατηγορούμενος Ν.Κ. (τα πλήρη στοιχεία του βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας) ιερουργούσε στον ναό από το 1978. Τρία χρόνια αργότερα, ένας έφηβος 11 ετών ξεκίνησε να βοηθάει τον ιερέα στις διάφορες εργασίας της εκκλησίας, κατόπιν παρότρυνσης της μητέρας του. Στη μήνυση που κατατέθηκε 26 χρόνια μετά, η μητέρα του ανήλικου τότε αγοριού θεωρούσε ότι ο ιερέας ήταν ιδανικό ανδρικό πρότυπο για το παιδί. Πίστευε ότι ο ιερέας θα μπορούσε ενδεχομένως να αντικαταστήσει - πνευματικά - τον πατέρα του ανηλίκου που είχε εγκαταλείψει την οικογένεια του. Η ίδια δηλώνει ότι έβλεπε τον Ν.Κ. ως «πατρική φιγούρα, ως άγιο άνθρωπο που δεν θα αποτελούσε ποτέ σεξουαλικό κίνδυνο για οποιονδήποτε, ιδιαίτερα προς ένα ευάλωτο, φτωχό παιδί».

Οι αυταπάτες της μητέρας του 11χρονου θα διαρκούσαν για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Οπως καταγγέλλει ο γιος της, το φθινόπωρο του 1983 ο Ν.Κ. άρχισε να τον παρενοχλεί και στη συνέχεια να τον κακοποιεί σεξουαλικά. Οι επιθέσεις του ιερέα προς τον τότε ανήλικο συνέβαιναν μέσα στον ναό, δίπλα στην Αγία Τράπεζα, κατά τη διάρκεια εξομολόγησης, ακόμη και στο βαν της εκκλησίας. Ο νεαρός υφίστατο αυτή την κακοποίηση επί τρία χρόνια, κάθε Κυριακή πριν ή μετά τη λειτουργία. Στη μήνυσή του αναφέρει ότι αμέσως μόλις ο ιερέας σταμάτησε να τον κακοποιεί, ο ίδιος κατέρρευσε. Πίστευε ότι έφερε ο ίδιος όλο το φταίξιμο για την κακοποίηση που υπέστη και θεωρούσε τον εαυτό του το μοναδικό θύμα του Ν.Κ., γεγονός το οποίο σήμερα διαψεύδεται. Ο επί 28 χρόνια ιερέας του ναού της Αγίας Τριάδας στο Ντάλας, κατηγορείται ότι είχε κακοποιήσει σεξουαλικά τουλάχιστον ακόμη δύο ανηλίκους.


«Επικίνδυνος σεξουαλικός κυνηγός»

Τα στοιχεία της δεύτερης μήνυσης που κατατέθηκε εις βάρος του Ν.Κ. είναι ακόμη πιο καταθλιπτικά. Το 1981, ένας 13χρονος με εκ γενετής διανοητικά προβλήματα, παιδί χωρισμένων γονιών, εστάλη από τη μητέρα του να βοηθάει τον ιερέα στις εργασίες της εκκλησίας. Και σε αυτή την περίπτωση ο Ν.Κ. σύντομα έδειξε ένα άλλο πρόσωπο. Ο σεβάσμιος ιερέας έδωσε τη θέση του, σύμφωνα με τον μηνυτή, «στον υποκριτικό και επικίνδυνο σεξουαλικό κυνηγό». Ο 39χρονος σήμερα άνδρας κράτησε κλειστό το στόμα του περισσότερο από 25 χρόνια. Κατήγγειλε τη σεξουαλική κακοποίησή του μόλις στις 21 Φεβρουαρίου 2007, όταν έμαθε ότι ο ιερέας είχε τεθεί σε διαθεσιμότητα. Λίγους μήνες νωρίτερα, στις 27 Ιουνίου 2006, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος είχε παύσει τον κατηγορούμενο ιερέα, ο οποίος ως εκείνη τη στιγμή βέβαια είχε κάνει αρκετή ζημιά στην εικόνα της ορθόδοξης εκκλησίας. «Μόνο τότε» αναφέρει στη μήνυσή του «αισθάνθηκα ότι ήμουν ψυχολογικά ασφαλής, διότι αντιλήφθηκα ότι δεν είμαι το μοναδικό θύμα του Ν.Κ.».

Οι δύο άνδρες συμπεριλαμβάνουν στη μήνυσή τους και μία τρίτη περίπτωση που δηλώνουν ότι γνωρίζουν και αφορά έναν νεαρό που βιάστηκε από τον ιερέα στις αρχές της δεκαετίας του 1970, όταν ο ΝΚ ήταν ιερέας στην εκκλησία της Ανάληψης στην πόλη Olympia Fields στο Ιλινόις. Οι γονείς του DZ (έτσι αναφέρεται ο άνδρας αυτός στη μήνυση) ανήκαν στους ορθοδόξους της περιοχής που εκκλησιάζονταν τακτικά. Και σε αυτή την περίπτωση εμπιστεύτηκαν το παιδί τους στον Ν.Κ. Οι δύο μηνυτές υποστηρίζουν ότι ο DZ το 1998, σχεδόν 25 χρόνια μετά την κακοποίησή του, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Ν.Κ. με σκοπό να αντιμετωπίσει τους «δαίμονες» που τον βασάνιζαν. Ο ΝΚ του γνωστοποίησε τότε, ότι είχε κακοποιήσει και άλλα παιδιά που τον βοηθούσαν στην εκκλησία (ως «παπαδάκια»).


Κατηγορίες και για συγκάλυψη

Οι δύο άνδρες περιλαμβάνουν στη μήνυσή τους κατηγορίες εναντίον όχι μόνο του ΝΚ αλλά και της Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής. Θεωρούν ότι με τις κινήσεις της η Αρχιεπισκοπή συγκάλυψε τις υποθέσεις για να μην αντιμετωπίσει γενικευμένες επικρίσεις. Κατηγορούν συγκεκριμένα τη Μητρόπολη Ντένβερ, η οποία, όπως υποστηρίζουν, γνώριζε για τη δράση του ΝΚ πολλά χρόνια προτού αποκαλυφθούν οι υποθέσεις που τον εμπλέκουν σε παιδεραστία.

Οπως είναι φυσικό, οι άνθρωποι της Αρχιεπισκοπής έμειναν άναυδοι όταν έμαθαν και τις τελευταίες εξελίξεις. Αν και ο κ. Δημήτριος έχει δημοσιοποιήσει τις κατηγορίες που βαρύνουν τον πρώην ιερέα, του απαγόρευσε τη συμμετοχή στις ιεροπραξίες και του αφαίρεσε το δικαίωμα να φορεί ράσο, το κλίμα είναι βαρύ. Συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου και ιερείς σε όλες της πόλεις της Αμερικής όπου υπάρχουν ορθόδοξοι, έχουν αναλάβει να πληροφορήσουν τους εκκλησιαζομένους για τις εξελίξεις σε αυτό το δυσάρεστο θέμα.

6 σχόλια:

roidis είπε...

και δεν σχολίασε κανένας, είναι το θέμα αυτό που έχω βάλει στη μπάντα για ποστάρισμα και τι ξέχασα, κακώς. Δεν πρέπει να μου ξεφεύγουν τέτοια διαμάντια που δείχνουν το εύρος και τη ρηχότητα των αντιπροσώπων της θρησκείας. θα το ανεβάσω τις επόμενες μέρες μου φαίνεται και θα βάλω λινκ προς τα εδώ γιατί το αξίζεις.

Μπράβο!

s.frang είπε...

Φαντάσου τώρα πόσοι δεν έχουν καταγγείλει τίποτα, επειδή ντρέπονται, επειδή δεν έχουν πια αποδείξεις κλπ., αλλά επίσης, πόσα αντίστοιχα εγκλήματα ανώμαλων παπάδων (όπως γράφουν και οι ομότεχνοί τους, το 90% εξ αυτών) εξελίσσονται τώρα δίπλα μας, τα οποία θα πληροφορηθούμε πιθανόν σε 10-15 χρόνια...

Ερινύα είπε...

Μια ακόμα σκέψη που περνάει απ' το μυαλό μου έχει να κάνει με το μέγεθος της κακοήθειας αυτών των παπάδων.
Φαντάζομαι την πνευματική κατάσταση των αφελών μελών του "ποιμνίου", που, όπως έχουν παιδιόθεν γαλουχηθεί, βλέπουν τον παπά τους σαν πραγματικό "πνευματικό πατέρα", άγιο άνθρωπο, άξιο κάθε εμπιστοσύνης.
Ενθαρρύνουν τα ανήλικα παιδιά τους να πηγαίνουν στην εκκλησία και να βοηθούν τον "πάτερ", όπως τον αποκαλούν, πιστεύοντας οτι αυτός, σαν αληθινός πατέρας και κάτι παραπάνω, θα δόσει στα παιδιά το πρότυπο του καλού και ηθικού ανθρώπου.
Κανείς δεν τους δίδαξε, ούτε αυτοί δίδαξαν στα παιδιά τους, οτι η εμπιστοσύνη δεν χαρίζεται σε ανθρώπους επειδή απλά φόρεσαν μια στολή ή ένα προσωπείο, που παραπέμπει σε μια "αξιοσέβαστη" κοινωνική θέση.
Οι Χριστιανική διδασκαλία είναι γεμάτη από "πίστευε". Πουθενά δεν λέει "μέμνησο απιστείν". Και αυτό δεν είναι τυχαίο. Η "πίστη" είναι το κλειδί που ξεκλειδώνει την πόρτα για να περάσουν ανενόχλητοι οι κλέφτες, μοιχοί, αρσενοκοίτες, παιδεραστές, πόρνες, πορνοβοσκοί, "τελώνες" και κοντολογής όλοι οι "αμαρτωλοί", οι οποίοι αρκεί να ... μετανοήσουν και μετά θα μπορούν να κληρονομήσουν την "βασιλεία των ουρανών".

Όπως λέει και ο Πορφύριος στο Κατά Χριστιανών:

Λέγε λοιπόν, φίλε, σε εμάς που σε παρακολουθούμε με προσοχή, τι εννοεί ο απόστολος Παύλος λέγοντας: "Τέτοιοι είσασταν μερικοί από σας" (πόρνοι, ειδωλολάτρες, μοιχοί, θηλυπρεπείς, αρσενοκοίται, κλέφτες, πλεονέκτες, μέθυσοι, υβριστές και άρπαγες)*, "αλλά ελουσθήκατε, αγιασθήκατε και ελάβατε δικαίωση διά του ονόματος του κυρίου Ιησού Χριστού και διά του πνεύματος του θεού μας". Πραγματικά απορούμε κα αναρωτιόμαστε, πώς είναι δυνατόν, ένας άνθρωπος ύστερα από τόσα μολύσματα και τόση βρωμιά, με ένα λούσιμο να εμφανιστεί ξαφνικά καθαρός! Παρ' ότι η ζωή του έχει κηλιδωθεί από την τόση βλακεία, κι από την πορνεία, τη μοιχεία, το πιοτο, την κλεψιά, την αρσενοκοιτία, τα φαρμακώματα και ένα σωρό φαύλα και βρωμερά πράγματα, και μόνο που θα βαπτισθεί και θα επικαλεστεί το όνομα του Χριστού, ελευθερώνεται και απαλλάσσεται απ' το μίασμα με την ίδια ευκολία που το φίδι βγάζει το πουκάμισο. Αν είναι έτσι, τότε ποιός δεν θα αποτολμήσει τα ακατονόμαστα, ποιός δεν θα κάνει πράγματα που με λόγια δεν περιγράφονται και στην πράξη δεν υποφέρονται, όταν ξέρει πως θα πάρει απαλλαγή για τα ολοφάνερα εγκλήματά του και μόνο που θα πιστέψει και θα βαφτιστεί, κι όταν περιμένει, παρ' όλες τις πράξεις του, να τον συγχωρέσει εκείνος που θα κρίνει ζώντες και νεκρούς; Με τον τρόπο αυτό, ενθαρρύνεται ο ακροατής να αμαρτήσει, δασκαλεύεται να κάνει άνομες πράξεις, μαθαίνει να απορρίπτει τη νομική παιδεία και να θεωρεί οτι η ίδια η διακαιοσύνη δεν έχει καμιάν ισχύ πάνω σε όσους αδικούν. Έτσι εισάγεται στον κόσμο η ανομία και διδάσκεται ο άνθρωπος να μη φοβάται διόλου την ασέβεια, καθώς μ' ένα του βάπτισμα βάζει κατά μέρος μυριάδες αδικήματα. Να ποιό είναι το αποτέλεσμα της πνευματώδους διδασκαλίας του Παύλου.

* Προς Κορινθίους Α΄ 6.9 "... ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι λύτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται ούτε κλέπται ούτε πλεονέκται, ου μέθυσοι, ού λοίδωροι, ουχ άρπαγες βασιλεία θεού κληρονομήσουσιν. και ταύτά τινες ήτε. αλλά απελούσασθε αλλά ηγιάσθητε, αλλά εδικαιώθητε εν τω ονόματι του κυρίου Ιησού και εν των πνεύματι του θεού ημών"

ο δείμος του πολίτη είπε...

Έτσι απλά για να μη νομίζουμε ότι για όλα φταίνε οι Καθολικοί.

Ερινύα είπε...

Δείμο, όπως τα λες, έτσι συμβαίνει:
Οι Ελληνορθόδοξοι ιεράρχες μας για όλα τα κακά της ιστορίας της Χριστιανικής Εκκλησίας μέμφονται τους Καθολικούς. Έτσι ξεχνάνε τα δικά τους συγχωροχάρτια, τους από κοινού (στην αρχή ήταν ένα αυτές οι δυο σέχτες) βασανισμούς και δολοφονίες αντιφρονούντων ("εθνικών" και αιρετικών), αρνούνται τις καταστροφές και το κυνήγι της φιλοσοφίας, των επιστημών, του πολιτισμού γενικότερα μιλώντας και βέβαια κάνουν τη στρουθοκάμηλο όταν ξεσπούν τα σκάνδαλα παιδεραστίας, αρσενοκοιτίας κλπ κλπ στους κόλπους της ... πάναγνης Ορθοδοξίας.

elvis είπε...

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΩ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΟΥ ΣΤΑ ΦΤΩΧΑ ΛΟΓΙΑ ΣΑΣ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΛΟΓΟ ΘΕΟΥ Η'ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ.ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΓΝΩΣΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΕΤΕ ΑΠΟΨΕΙΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ.ΛΑΒΕΤΕ ΓΝΩΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΟΧΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΑΜΕΣΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΟΜΩΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΣ ΜΙΛΗΣΕ
ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΠΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ.Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ.ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΑΛΩΤΟΙ ΣΕ ΠΑΘΗ ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΔΙΩΞΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΘΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΘΑ ΑΦΗΝΕ ΤΑ ΕΓΚΟΣΜΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΕΡΕΤΗΣΗ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΛΟΓΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΛΥΣΗ ΝΑ
ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ.